Talking To Myself - Linkin Park 和訳して見た

www.youtube.com

*****************************************************************************************

Tell me what I've got to do

どうすればいいのか教えてよ

There's no getting through to you

君に届けることができない

The lights are on but nobody's home

灯りは点いているのに誰も家にいないみたい

You say I can't understand

僕には理解できないって君は言うけど

But you're not giving me a chance

チャンスすら与えてくれなかったじゃないか

When you leave me, where do you go?

いったいどこへ行っているの?

 

All the walls that you keep building

君が築き続ける壁

All this time that I spent chasing

僕が追いかけ続ける時間

All the ways that I keep losing you

君を失い続ける道

 

The truth is, you turn into someone else

真実は君は違う人間になってしまったということ

You keep running like the sky is falling

空が落ちているかのように走っている

I can whisper, I can yell

僕がささやいたとしても怒鳴ったとしても

But I know I'm just talking to myself

僕は自分に話しかけているだけ

Talking to my self

自分自身に話している

Talking to myself

自分自身に話している

But I know I'm just talking to myself

そう、僕は自分自身に話している

 

I admit I made mistakes

僕が過ちを犯したのは分かってる

But yours might cost you everything

でも君のは全てを無くしてしまうよ

Can't you hear me calling you home?

僕が帰っておいでと言ってるのが聞こえないの?

 

All the walls that you keep building

君が築き続ける壁

All this time that I spent chasing

僕が追いかけ続ける時間

All the ways that I keep losing you

君を失い続ける道

 

The truth is, you turn into someone else

真実は君は違う人間になってしまったということ

You keep running like the sky is falling

空が落ちているかのように走っている

I can whisper, I can yell

僕がささやいたとしても怒鳴ったとしても

But I know I'm just talking to myself

僕は自分に話しかけているだけ

Talking to my self

自分自身に話している

Talking to myself

自分自身に話している

But I know I'm just talking to myself

そう、僕は自分自身に話している

 

 

All the walls that you keep building

君が築き続ける壁

All this time that I spent chasing

僕が追いかけ続ける時間

All the ways that I keep losing you

君を失い続ける道

 

The truth is, you turn into someone else

真実は君は違う人間になってしまったということ

You keep running like the sky is falling

空が落ちているかのように走っている

I can whisper, I can yell

僕がささやいたとしても怒鳴ったとしても

But I know I'm just talking to myself

僕は自分に話しかけているだけ

Talking to my self

自分自身に話している

Talking to myself

自分自身に話している

But I know I'm just talking to myself

そう、僕は自分自身に話している

*****************************************************************************************

①get through to A: Aに連絡がつく、言いたいことが伝えられる、届く

②cost 人 物: 人に物を失わせる、犠牲にさせる