HEAVEN - Avicii 和訳してみた

youtu.be

HEAVEN - Avicii

*****************************************************************************************

Step out into the dawn

夜明けへ踏み出して

You pray 'till, you pray 'till the lights come on 

明かりがともるまで祈り続けるんだ

And then you feel like you've just been born

そしたら今生まれたかのような気持ちになれる

Yeah, you come to raise me up

君は僕を励ましに来てくれるんだ

When I'm beaten and broken up

僕が打ちのめされてボロボロになっているときに

And now I'm back in the arm I love

そして僕はまた愛する人の腕の中にいる

 

And I think I just died

僕は死んでしまったのかな

I think I just died

僕は死んでしまったのかな

Yeah, I think I just died

そうか、死んでしまったんだ

And went to heaven

そして天国に来たんだ

And went to heaven

そして天国に来たんだ

 

Beaten and bathed in blood

打ちのめされて血まみれになって

I'm hit by, I'm hit by your love and drug

君の愛とドラッグにやられたよ

And now that you've c-come to raise me up

そして君は僕を励ましにきてくれた

 

And I think I just died

僕は死んでしまったのかな

Yeah, I think I just died

そうか、死んでしまったんだ

And went to heaven 

そして天国に来たんだ

Went to heaven

天国に来たんだ

And went to heaven

そして天国に来たんだ

 

It's such a night, such a beautiful night 

なんて美しい夜なんだろう

It's such a view, such a beautiful sight 

なんて美しい景色なんだろう

I think I just oh, I think I just died, oh

きっと僕は死んでしまったんだ

And went to heaven

そして天国に来たんだ

And went to heaven

そして天国に来たんだ

 

We gon'be birds and fly

鳥になって空を飛んで

We're gonnna set the world alight

世界に灯を点ける

We're gonnna lose ourselves tonight

今夜は夢中になろう

We gon'be birds and fly

鳥になって空を飛んで

We're gonnna set the world alright

 世界に灯を点ける

We're gonnna lose our selves tonight

今夜は夢中になろう

In heaven

天国で

Heaven

天国で

 

*****************************************************************************************

【覚えておきたい表現】

lights come on : 明かりがつく

raise 人 up: 人を励ます、人を(物理的に)持ち上げる、人を励ます

be beaten :負ける、打ちのめされる

bathed in A: Aを浴びる

C.F bathed in a dim light: 淡い光を浴びる

set A alight: Aに火を点ける

lose ourselves: 我を忘れる、夢中になる