Everglow - Coldplay 和訳してみた

www.youtube.com

*****************************************************************************************

Oh, they say people come

人はやってきては

Say people go

去っていくものだよね

This particular diamond was extra special

このダイアモンドは僕にとって何よりも特別だったんだ

And though you might be gone

君はいなくなったのに

And the world may not know

世界はきっとそれを知らない

Still I see you, celestial

でも僕には君が見えるよ

 

Like a lion you ran

ライオンのように走り回った

A goddess you rolled

女神のように転げ回った

Like an eagle you circle

鷲のように飛び回った

In perfect purple

完璧な紫

So how come things move on?

どうして物事は移り変わってしまうの

How come cars don't slow?

どうして車はスピードを緩めることができないの

When it feels like the end of my world

世界の終わりのように感じる

When I should,  but I can't, let you go?

君を手放すべきだと分かっていてもできないな

 

But when I'm cold

僕が寒さを感じる時

Oh, when I'm cold

僕が寒さを感じる時

There's a light that you give me

君がくれる灯りがある

When I'm in shadow

僕が影の中にいるとき

There's a feeling you give me, an everglow

君が何かをくれる感じがするんだ 輝き続ける何かを

 

Like brothers in blood

血のつながった兄弟のように

Sisters who ride

And we swore on that night

あの夜誓ったよね

We'd be friends 'til we die

僕らは死ぬまで友達だって

But the changing of winds

でも風向きは変わった

And the way waters flow

水が流れる方向も

Life is short as the falling of snow

人生は降りしきる雪と同じくらい儚い

And now I'm gonna miss you, I know

君がいなくて寂しいよ

 

But when I'm cold

僕が寒さを感じる時

In water rolled, salt

海水が波を立てるとき

I know that you're always with me

君は僕と一緒にいるって分かってるよ

And the way you will show

君が示してくれたように

And you're with me wherever I go

どこにいても君は僕と一緒にいると

And you give me this feeling

君は僕にくれたんだ

This everglow

輝き続ける何かを

 

Oh, what I would give for just a moment to hold

少しの間待つために

Yeah, I live for this feeling, it's everglow

僕はこの感覚のために生きていくよ 輝き続ける何かのために

 

So if you love someone

もし愛する人がいるなら

You should let them know

その人に知らせるべきだよ

Oh, the light that you left me will everglow

君が残してくれた灯りはこれからも一生輝き続けるよ