The Question, The Answer - As it is 和訳してみた

youtu.be

The Question, The Answer - As it is

*****************************************************************************************

Is it all just a beautiful nightmare? Am I nothing more?

これって全部ただの美しい悪夢なのかな、僕はただの悪夢なのかな

Will I sink the bottom of nowhere or arrive ashore?

どこでもない底に沈むの、それとも岸にたどり着くのかな

Holding on is a question unanswered, one I can't ignore

頭から離れないのは無視できないまだ答えのない問い掛け

Is it all just a beautiful nightmare? Am I nothing more?

 これって全部ただの美しい悪夢なのかな、僕はただの悪夢なのかな

 

Show me how it ends, will I still be scared to live?

どう終わるのか教えてよ、僕はまだ生きる事を怖がっているのかな

Show me how it ends, for us, for us, for us

どう終わるのか教えてよ、僕たちが

 

 

Is it also a beautiful nightmare, on the other side?

向こうも美しい悪夢なのかな

Will I send my breath to a lost prayer? Will it change my mind?

僕は失われた祈りに息を吹きかければ気が変わるのかな

Should I follow a chorus of voices, or a gentle voice?

強い声に従うべき、それとも優しい声に従うべき?

Is it also a beautiful nightmare, on the other side?

 向こうも美しい悪夢なのかな

 

Show me how it ends, will I still be scared to live?

どう終わるのか教えてよ、僕はまだ生きる事を怖がっているのかな

Show me how it ends, in the ground, or in the clouds

どう終わるのか教えてよ、地面で、もしくは雲の中で

Is there anywhere? Can she find me there?

彼女が僕を見つけられるような場所はあるの?

Show me how it ends, for us, for us, for us

どう終わるのか教えてよ、僕らが

 

Say goodnight, tired eyes

疲れた目でおやすみと言って

Say goodnight, one last time

最後にもう一度だけおやすみと言って

 

Show me how it ends, will I still be scared to live?

どう終わるのか教えてよ、僕はまだ生きる事を怖がっているのかな

Show me how it ends, in the ground, or in the clouds

どう終わるのか教えてよ、地面で、もしくは雲の中で

Is there anywhere? Can she find me there?

彼女が僕を見つけられるような場所はあるの?

Show me how it ends, for us, for us, for us

どう終わるのか教えてよ、僕らが

 *****************************************************************************************

 

【覚えておきたい表現】

ashore:(副詞)岸に

※"shore"で岸、海岸(名詞)

chorus of voices:一斉にわーっと沸き上がる声