Death By A Thousand Cuts - Taylor Swift   和訳してみた

youtu.be

Taylor Swift - Death By A Thousand Cuts 

*****************************************************************************************

Saying goodby is death by a thousand cuts

さよならを言うのは何千回も切り刻まれるようなもの

Flashbacks waking me up

思い出がフラッシュバックして眠れない

I get drunk, but it's not enough

酒を飲んでも足りない

'Cause the morning comes and you're not my baby

だって朝起きても君はもう私のものではないから

I look through the windows of this love

この愛を覗いてみると

Even though we boarded them up

もう塞いだはずなのに

Chandelier's still flickering here

シャンデリアがまだ点滅しているの

'Cause I can't pretend it's okay when it's not

だって、大丈夫じゃないのに大丈夫なんて私は言えないの

It's death by a thousand cuts

何千回も切り刻まれているよう

 

I dress to kill my time, I take the long way home

時間を潰すためにおしゃれをして遠回りして家に帰る

I ask the traffic lights if it'll be alright

信号にこれから大丈夫かなって聞くと

They say, "I don't know"

「わからない」と言っている

And what once was ours is no one's now

私たちのだったものは今誰のものでもない

I see you everywhere, the only thing we share Is this small town

どこに行ってもあなたを探してしまうけど私たちを繋ぐのはこの小さな町だけ

You said it was a great love, one for the ages

あなたは今までとは違う、愛していると言っていたけど

But if the story's over, why am I still writing pages?

物語は終わったのにどうして私はまだ続きを書いているの?

 

Saying goodby is death by a thousand cuts

さよならを言うのは何千回も切り刻まれるようなもの

Flashbacks waking me up

思い出がフラッシュバックして眠れない

I get drunk, but it's not enough

酒を飲んでも足りない

'Cause the morning comes and you're not my baby

だって朝起きても君はもう私のものではないから

I look through the windows of this love

この愛を覗いてみると

Even though we boarded them up

もう塞いだはずなのに

Chandelier's still flickering here

シャンデリアがまだ点滅しているの

'Cause I can't pretend it's okay when it's not

だって、大丈夫じゃないのに大丈夫なんて私は言えないの

 

It's death by a thousand cuts

何千回も切り刻まれているよう

 

My heart, my hips, my body, my love,

私の心、体

Tryna find a part of me that you didn't touch

あなたが触っていない所を探そうとする

Gave up on me like I was a bad drug

悪い薬みたいに私は捨てられた

Now I'm searching for the signs in a haunted club

呪われたクラブで私はサインを探している

Our songs, our films, united, we stand

私たちの歌、映画、二人でしたこと

Our country, guess it was a lawless land

私たちの国は無法地帯だったね

Paper cut stains from our paper-thin plans

計画が紙みたいに薄っぺらいせいでできた切り傷

My time, my wine, my spirit, my trust

私の時間、ワイン、魂、信頼

Tryna find a part of me you didn't take up

あなたに占領されなかった部分を探そうとしている

Gave you so much, but it wasn't enough

あなたに捧げたつもりだったけど足りなかったんだね

But I'll be all right, it's just a thousand cuts

でも大丈夫、ただ何千回も刻まれただけだから

 

 

さよならを言うのは何千回も切り刻まれるようなもの

Flashbacks waking me up

思い出がフラッシュバックして眠れない

I get drunk, but it's not enough

酒を飲んでも足りない

'Cause the morning comes and you're not my baby

だって朝起きても君はもう私のものではないから

I look through the windows of this love

この愛を覗いてみると

Even though we boarded them up

もう塞いだはずなのに

Chandelier's still flickering here

シャンデリアがまだ点滅しているの

'Cause I can't pretend it's okay when it's not

だって、大丈夫じゃないのに大丈夫なんて私は言えないの

 

It's death by a thousand cuts

何千回も切り刻まれているよう

 

Tryna find a part of me that you didn't touch

あなたが触らなかった所を探そうとしている

My body, my love,my trust

私の体、愛、信頼

But it wasn't enough, it wasn't enough

でも足りなかったんだね

 

I take the long way home

遠回りして家に帰る

ask the traffic lights if it'll be alright

信号にこれから大丈夫かなって聞くと

They say, "I don't know"

「わからない」と言っている

 *****************************************************************************************

 

look through A: A(窓、レンズなど)を通してみる

board A up: Aを板で塞ぐ

take the long way home: 遠回りして家に帰る

one for the ages: 歴史に名を残す

give up on A: Aに愛想をつかす、切り捨てる

lawless land: 無法地帯

paper-thin: 紙みたいに薄っぺらい